10 Mart 2012 Cumartesi

Bulgaristan - Bansko

Otelimizin Manzarası
        Son dönemlerde çevremdeki birçok arkadaşımdan Bulgaristan’ın ünlü kayak merkezlerinden biri olan Bansko ile ilgili; tesislerinin ve pistlerinin güzel,  fiyatlarının Türkiye’den daha ucuz olduğu gibi şeyler duyuyordum. Geçen kış, arkadaşlarımızla birlikte gitmeye karar verdik.
Hemen internetten, ulaşım, otel ve vize ile ilgili araştırmaları yapmaya başladım. İnternette bulduğum bilgilere göre, beş günü geçmemek koşuluyla schengen vizesi ile Bulgaristan’a giriş yapabiliyorduk. Hepimizin schengen vizesi olduğu için vize almakla uğraşmayacağımıza sevinerek hemen otel ve uçak işini ayarladık. Ne büyük gaflet!!!
Bu gaflet uykusundan, Sofya’da uçaktan inip, pasaport sırasında Bulgaristan vizemiz olmadığı için, bizi ülkeye sokamayacaklarını öğrendiğimizde, büyük bir şok ile uyandık diyebilirim :)
Pasaport görevlisi Bulgaristan’a schengen vizesi ile beş gün için, sadece transit geçişlerde izin verildiğini  belirtip, beş gün içinde Bulgaristan’dan geçeceğimiz, diğer Avrupa ülkesinin uçak biletini göstermeden, ülkeye giremeyeceğimiz konusunda gayet ısrarcıydı. Ancak yardım da etmeye çalışarak "Türkiye’ye Yunanistan üzerinden geri dönseniz olmaz mı?" gibi harika öneriler de getirdi :) Biz, bu durumu bilmediğimizi, uçağa binerken de havayolu görevlilerinin sadece schengen vizemizi yeterli kabul edip uçağa binmemize de itiraz etmediklerini falan söyleyip, yalvar yakar onları ikna etmeye çalışırken, çok komik görüntüler sahneledik eminimki. Sonunda, bize acıdıklarından mı bilemiyorum ama ülkeye girmemize onay verdiler. Bakalım en başından maceralı başlayan bu yolculukta, günler kahramanlarımıza daha neler gösterecekti :)
Havaalanından çıkıp bizi Bansko’ya götürmek için bekleyen shuttle’a binip, yola çıktık. Sofya Havaalanı ile Bansko arası 170 km ve yol yaklaşık 2 saat sürüyor. Bu nedenle de gitmeden önce sizi havaalanından alıp Bansko’ya götürecek olan bir shuttle ayarlamanız gerekiyor. Biz, Sofya-Bansko arası transfer hizmeti veren bir şirketi internetten bulup ayarlamıştık, çok da rahat gittik. http://www.sofiabanskotransfershuttle.com/
Bansko'ya kendi arabanız ile kara yolu ile de gidebilirsiniz. Edirne'den çıkınca Bansko'ya kadar hiç mola vermeden giderseniz yol 4 saat kadar sürüyor. İnternette her yerde Yunanistan yolları otoban diye Bansko'ya buradan gidilmesini öneriyor ama Bulgaristan yollarının büyük bir çoğunluğu da otoban olduğu için Yunanistan üzerinden gidip iki kere gümrük geçmeye hiç gerek yok bence. Edirne'den direk Bulgaristan'a geçip, gitmenizi tavsiye ederim. Bulgaristan sınırını geçince Vignette kart almayı unutmayın. Kartın fiyatı bir hafta için 8 Euro. Polis durdurup sorarsa ve almamışsanız 250 Euro cezası bulunuyor.

Bansko, kayak yapılan dağın eteklerinde bulunan, şirin bir dağ kasabası. Buradan binilen teleferik ile dağa çıkıyorsunuz. Çıkış neredeyse yarım saat sürüyor. Kayaklarınızı taşımamak için otelinizi teleferiğe yakın ayarlamanızda fayda var. Ya da bizim yaptığımız gibi her gün taksi ile de teleferiğe gidebilirsiniz.
Avrupa Şampiyonası'nın Yapıldığı Pistin Önünde
Biz otelimize öğleden sonra varıp, o günü de kaçırmamak için hemen eşyalarımızı bırakarak dağa çıkmak için yola koyulduk. Dolap kiralamak, skipass almak derken, yukarı çıktığımızda sadece birkaç kere kayacak vaktimiz kalmıştı. Pistleri tanımadığımızdan ve usta bir kayakçı da olmadığımdan dolayı pist haritasına bakıp en yukarıdan aşağıya kadar inen uzun mavi bir pist bulup oraya çıktık. Ancak pistin başına gelip de aşağıya baktığımızda, haritada gösterildiği gibi hiç de mavi olmadığını ve bu kadar dik bir pistten nasıl ineceğimi kara kara düşünmeye başladım diyebilirim. Artık geri dönüşü yoktu. Gözümü karartıp inmeye başladım. Ancak son dönemlerde yeni kar yağmadığı ve buz tuttuğu için zaten dik olan pistten inmek benim için tam bir kabusa dönüşmüştü. Ben yavaş yavaş inmek için çabalarken vaktin nasıl geçtiğini de anlamadık doğal olarak. Bizi kasabaya indirecek olan teleferiğin kapanma vaktinin geldiğini, en yukarıdan aşağıya pistleri kontrol ederek inen görevliler yanımıza gelince anladık. Aşağıya kadar hala uzun bir yolumuz olduğundan ve benim artık yorgunluktan kayacak halim kalmadığından dolayı :) görevliler beni bir kızağa yatırıp aşağıya indirdiler. Bu da bana ders oldu. Bir daha bilmediğim pistlere geç saatlerde kesinlikle çıkmayacağım :)

Eğer Bansko'ya kendi arabanız ile geldiyseniz yukarı çıkmak için gondol sırası beklemenize gerek yok. Arabanız ile Shligarnika'ya ya da gondoldan inilen yere kadar gelebiliyorsunuz. Otoparkta yer sorunu olmuyor genellikle. Otopark bedeli de 12 Levo. Buraya taksi ile çıkmak isterseniz 15 Euro civarında.

Pistlere gelince, eğer kolay pistler arıyorsanız gondol ile yukarı çıkınca Kolarski ile çıkıp kayarak Shiligarnika'ya gelin. Buradan Shiligarnika ile yukarı çıkınca 5 ve 10 numaralı pistler ile inebilirsiniz. 10 numara daha kolay, 5 numara mavi olarak gözükse de çok az bir bölümü biraz dik gelebilir. Daha uzun ve kolay bir pist arıyorsanız Gondol ile çıktıktan sonra Banderitza 1 ve 2 ile en tepeye çıkın. 3 ve 10 numaralı pistleri takip ederek aşağıya inebilirsiniz. Monstra pisti de Shiligarnik ile hemen hemen aynı yere çıkıyor.  Daha zor pistler için Todorka'dan çıkıp 4 numaralı pisti kullanabilirsiniz.
Dönüş için gondola binmeden 1 numaralı pisti kullanarak, kaya kaya kasabaya kadar inebilirsiniz. Çok kolay ve uzun bir pist burası. Hatta bazı yerlerde düzlükler nedeniyle ilerlemekte zorlanabilirsiniz.

Biz daha ucuz bir oteli tercih ettik ama Bansko'da kalınacak en iyi otel Kempinski kesinlikle. Bir sonraki gelişimizde mutlaka burada kalalım dedik. Otelden ayağınızda kayaklarınız ile hemen piste çıkıp oradan da gondola binip yukarı çıkabiliyorsunuz. Shuttle beklemek, dolap kiralamak v.s uğraşmıyorsunuz.  Bu arada yoğun dönemlerde gondol ile yukarı çıkmak tam bir eziyet olabiliyor. O uzuuuuuunn kuyrukları kayak ayakkabınız ile bir saat kadar beklemek durumunda kalabiliyorsunuz. Kempinski otelde kalıyorsanız VIP skipass hizmetleri de var sanırım.

Bu arada süper hızlı olmasa da bütün dağda free wifi bulunuyor :)

Akşam olunca hem yemek yiyelim hem de kasabayı görelim diye otelden çıktık. Burası küçük güzel bir dağ kasabası. Kayak alışverişi için de çok ideal bir yer. Çok çeşit olduğu gibi fiyatları da makul gerçekten. Türkiye’de bulamadığınız bir çok modeli burada bulabilirsiniz. Ben kendime çok sevdiğim güzel bir kask aldım mesela.
Yemek için de birçok alternatif bulunuyor. Kempinski'nin hemen karşısındaki Victori'da bir akşam yemeği yiyin mutlaka. Pizzaları çok güzel. Başlangıç olarak Yunan usulü patlıcan efsaneydi. Akşam için rezervasyon gerekebilir ama bizim gibi saat 17:00 gibi giderseniz rezervasyon olmadan da yemek yiyebilirsiniz.

Et yemek için de en iyi restoran Steak House kesinlikle. Biz ''Ballı Chease''  ''Papper Steak ve Garlik Steak'' yedik ve hepsi de çok güzeldi.

Şimdi adını hatırlamasam da girdiğimiz bir restoranda garsonun, "kuzu çevirmemiz çok güzeldir" ısrarlarına dayanamayıp yediğimiz de onu da çok beğenmiştik gerçekten.
Ertesi günlerde pistlerdeki karlar buz olduğu için, yine keyifle kayamasak ta bir şekilde idare ettik. Ta ki daha en başından maceralı başlayan yolculuğumuz, bir arkadaşımızın pistin hem de düz bir yerinde buz yüzünden düşüp kolunu kırması ile son bulana kadar :( Biz de artık demek ki şartları zorlamamak lazım diyerek uçak biletlerimizi öne alıp dönmeye karar verdik.
Siz de gitmeye karar verirseniz gitmeden hava durumunu ve pistlerdeki kar durumu kontrol edin mutlaka.

İstanbul 2012

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...