21 Ekim 2013 Pazartesi

Endülüs Turu 2 - Marbella

Marbella Old City
     Endülüs turumuzun ikinci durağı olan Marbella'ya Malaga'dan otobüs ile yaklaşık 1,5 saatte geliyoruz. 50 dakika süren direk otobüslerde varmış ancak biz sahil yolundan gelen ve birçok sahil kasabasına uğrayan bir otobüse bindiğimiz için bu kadar uzun sürüyor maalesef. Bilet alırken direk Marbella bileti aldığınıza emin olun kesinlikle.

Otelimizi bir gece önceden Booking.com üzerinden Marbella'nın Old City bölgesinde ayarlıyoruz. Puerta De Aduares. Çok merkezi ve güzel bir otel. Özellikle konumu nedeniyle kesinlikle tavsiye ederim. Sahibi olan karı koca çok yardımseverler. Doris bir sonraki durağımızın Sevilla olacağını ve henüz otel ayarlamadığımızı öğrenince internetten bize otel önerileri bile araştırmıştı :)

Otelden hemen çıkınca Old City'nin sevimli sokaklarında dolaşıp, tapas barlarında atıştırabilirsiniz. Akşam olunca o dar sokaklarındaki restoranlar daha da hareketleniyor. Bir akşam mutlaka bu bölgedeki restoranlarda yemek yemenizi öneririm. Çok keyifli bir ortam var gerçekten.

Marbella Old City Sokakları

Marbella'nın uzun bir sahil şeridi bulunuyor. Yaz aylarında gittiyseniz günü buradaki plajlarda geçirebilirsiniz. Sahil boyunca palmiye ağaçlarının altında yürümek de çok keyifli kesinlikle. Ayrıca çok yeşil bir yer. Her yerde palmiye ağaçları ve tropikal bitkiler var ve çok güzel gözüküyorlar.

Marbella Sahilleri

Marbella deyince akla gelen lüks yaşam, Marbella merkezden 7-8 km daha ileride Pourto Baunes bölgesinde. Tıpkı St Tropez gibi lüks yatların sıralandığı, caddelerinde bir sürü Ferrari'nin dolaştığı lüks tatil beldesi burası. Neredeyse her iki arabadan biri Ferrari :) Metre kareye bu kadar çok Ferrari düştüğünü Monaco ve St Tropez'de bile görmedim açıkçası :) Lüks markaların dükkanları da sahil boyunca uzanıyor. Önce sahil boyunca yürüyüp daha sonra da yorulunca güzel bir pizzacıda oturup yemek yiyoruz. Pizza Picasso. Pizzaları lezzetli, tavsiye ederim.

Pourto Baunes

Pourto Baunes'dan sonra akşam otelimize geçiyoruz. Marbella bir günde gezilebilecek küçük bir yer aslında ama biz çok sevdiğimizden bir gün daha kalmaya karar verip otelimizi bir gün daha uzatıyoruz. Bu tür çok fazla bölge gezeceğimiz tatillerde, beğendiğimiz yerlerde daha fazla kalabilelim diye otellerimizi gün gün ayarlamayı tercih ediyoruz ki daha esnek olabilelim.

Ertesi sabah uyanıp Old City'deki güzel kafelerden birinde oturup keyifli bir kahvaltı yaparız diye çıkıyoruz odadan. Ancak bugün Pazar olduğu için neredeyse her yer kapalı maalesef :( Biz de bir önceki gün sahilde gördüğümüz kafeler açıktır umarım deyip sahile iniyoruz. Sahil sabahın bu saatinde çok güzel ve çok sessiz. Sahil boyunca yürüyen ve koşan insanlar var. Açık bir yer bulup kahvaltımızı ettikten sonra biz de sahil boyunca keyifli bir yürüyüş yapıyoruz.

Marbella Parklarından Bir Görüntü
Yarın sabah Sevilla'ya geçeceğimizden dolayı yürüyüş sonrası otobüs biletini ayarlamak için terminale gidiyoruz. Malaga'dan Sevilla'ya 2 saatte giden hızlı trenler var. Ancak Marbella'dan sadece otobüs ile gidilebiliyor maalesef. Yol 3,5 saat sürecek ama biletleri alıyoruz mecburen.

Biletleri aldıktan sonra, internette, Marbella Club Otel'i görmeden dönerseniz Marbella'yı görmüş olmazsınız gibi yorumlar okuduğumdan dolayı burayı görmeye gidiyoruz. Ancak kesinlikle gereksizmiş. Biz de buraya kadar gelmişken denize burada girelim bari deyip sahile iniyoruz. Marbella Club Hotel'in biraz ilerisinde nH Otel'in plajından denize girmeye karar veriyoruz. Belki Ekim ayında olduğumuzdan dolayı tüm şezlonglar ücretsiz. Acıkınca otelin sahildeki restoranında muhteşem bir sardalya yiyoruz. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Hem Malaga'da hem de Marbella'da neredeyse tüm kumsal restoranlarında mangalda şişe geçirilmiş ızgara sardalya pişiriyorlar. Kesinlikle denemeden dönmeyin.

Saat 16:00 gibi toparlanıp merkeze geri dönüyoruz çünkü 17:30'da Boğa Güreşi izlemeye gideceğiz. İzlemeyi düşünenlere biletlerinin pahalı olduğunu söylemeliyim. 60-90 Euro arasında. Bilet fiyatları güneşli ve gölge diye ikiye ayrılmış durumda. Yaz aylarında o kadar saat sıcak güneşin altında oturmak zor olabilir. Eğer güneşte oturacaksanız yanınıza şapka ve su almayı unutmayın. Yanınıza almanız gereken bir diğer şey de beyaz mendil. Gösterinin sonunda eğer matadorun performansını beğendiyseniz beyaz mendil sallıyorsunuz. Biz bilmediğimizden herkes ayağa kalkıp beyaz mendil sallamaya başlayınca ne olduğunu anlamamıştık. İçeri girdiğinizde bir sürü çocuklu aile de göreceksiniz ancak bence kesinlikle çocuklara uygun olmadığını söylemeliyim. İlk defa bir boğa güreşi izleyeceğimden ne ile karşılaşacağımı tam bilmiyordum ama vahşi ve üzücü olduğunu söylemeliyim.

Gösterinin sonunda arenanın girişinde bekleyen faytonlardan birine binerek otele dönüyoruz. Yarın sabah bizi 3,5 saatlik uzuuunnn bir otobüs yolculuğu bekliyor.  Bekle bizi Sevilla...