18 Mart 2014 Salı

Erciyes Kayak Merkezi - Kayseri

Erciyes Kayak Merkezi
     Bu sene kış, kayak meraklıları için çok güzel geçmiyor maalesef. Her sene bu dönemlerde 2 metre civarında kar olan Kartalkaya da bile o kadar az kar vardı ki biz de kar olduğunu duyduğumuz yeni yerleri deneyelim diyerek, rotamızı Erciyes'e çevirdik. Erciyes Kayak Merkezi'ne gitmek Kartalkaya'ya gitmekten çok daha kolay oldu diyebilirim. Evden çıkmamız ile Erciyes'deki otelimize ulaşmamız sadece 3,5 saat civarında sürdü. Hergün hemen hemen tüm havayolu şirketlerinin sabah-akşam Kayseri'ye uçuşlarının olması nedeniyle gidiş geliş saatleri de süper. Cumartesi sabah erkenden gidip pazar akşamına dönebiliyorsunuz. Havalimani ile Erciyes arasındaki mesafe de yaklaşık yarım saat sürüyor. Yol açık ve geniş. Biz gitmeden önce Havalimanında teslim almak üzere araç kiralamıştık. Gidip gelmek bu şekilde çok kolay oldu. Ancak bildiğim kadarıyla havalimanından Erciyes'e düzenli olarak giden belediyenin bir aracı da var. Gitmeden önce saatlerini araştırmanız da fayda var.

Giderken, kendi kayaklarımızı mı götürsek yoksa orada mı kiralasak diye çok arada kalmıştık. Ancak taşımanın zor olacağına karar verip götürmekten vazgeçmiştik. İyi ki de taşımamışız. Kayaklarımızı Tekirkapı bölgesindeki Snowstar'dan kiraladık ve çok memnun kaldık. Günlük kira fiyatı 15 TL gibi çok makul bir rakam. Ayrıca Snowstar, çalışanları ve hizmet kalitesi ile de 5 yıldız aldı bizden :) Burası günlük skipass alacağınız gişelerin hemen yanında bulunuyor. Skipass ise tüm gondol ve telesiyejlerde geciyor. Burdaki fiyatlar Kartalkaya ve Uludağ ile kıyaslanınca cok daha ucuz diyebilirim.

Otellere gelince; pistlere yakınlık anlamında en uygun oteller Ace Dağ Evi ve Grand Eras. Ace Dağ Evi'nin özelliği kayaklarınızla direk piste cıkabiliyor olmanız. Ayrıca otelin önündeki masalarda sahlepinizi yudumlarken kiteski yapanları da keyifle izleyebilirsiniz. Buraya gelenler diğer otellere göre daha genç bir kitle. Biz Ace Dağ Evi'nde yer bulamadığımızdan Grand Eras'ta kaldık mecburen. Bu otel de Ace'nin 50 metre arkasında pistlere çok yakın bir otel. Ancak yemek ve hizmet kalitesi oldukca zayıf diyebilirim. Bir de internette okuduğum birçok yerde en çok önerilen ve daha kaliteli olduğu söylenen Mirada Otel var ancak pistlere en uzak olan bu maalesef. Ancak eğer araba kiralayarak geldiseniz gondola kadar araba ile 2 dk da gidebilirsiniz. Aksi takdirde kayaklar elinizde biraz yürümeniz gerekecek.

Gelelim pistlere; Erciyes'de 4 kapı bulunuyor. Yani gondol veya telesiyej ile yukarı çıkabileceğiniz 4 nokta var. Develi, Tekir, Hisarcik ve Hacilar. Oteller ve ana merkez Tekir Kapı bölgesinde. Kısaca heryere buradan ulaşacaksınız. Tekir Kapı'da bulunan gondol ile yukarı çıkıyoruz. Buradaki pist 1600 m uzunluğunda, geniş ve kolay bir pist. Bu pistte yapay kar makinaları da bulunduğundan burada her daim kar var. Bu nedenle herkes burada ve oldukça kalabalık. Biz de pistin yukarısından Hisarcık tarafına geciyoruz. Hem Tekir, hem de Hisarcık pistleri kolay pistler diyebilirim. Genel olarak Erciyes'in pistleri Cehennnem pistini saymazsak Uludağ 1.bölge zorluğunda. Hisarcık'tan da Hacılar'a geçiş bulunuyor. Ancak o bölgedeki pistlerde yeterli kar olmadığından dolayı Hacilar ve Develi bölgeleri kapalıydı maalesef.  Oraları göremedik.

Mola vermek istediginizde Tekir bölgesindeki cafelerde sahlep, sucuk, kofte tarzı şeyler bulabilirsiniz. Ayrıca kızak kiralayıp arkadaslarınızla çok eğlenceli zamanlar gecirebilirsiniz. Ancak haftasonu Kayseri halkı burayı sayfiye yeri gibi kullandığından, kayak yapmayanlar bile gezmeye ya da kızak yapmaya geldiğinden dolayı çok kalabalık oluyor maalesef.

Erciyes Dağı, Türkiye'de heleski yapabileceğiniz birkaç noktadan biri bu arada. Eğer ilgileniyorsanız bilgi almak için otelinize sorabilirsiniz.

İkinci günümüzde rüzgar nedeniyle gondol ve teleskileri erken kapatıyorlar ve uçağımıza daha saatler olmasından dolayı biz de meşhur cıvıklı pidesini yemek için Develi'ye gidiyoruz. Yol 20 dakika kadar sürüyor. Biz Develi'ye kiraladığımız araba ile gittik ama eğer araba kiralamadıysanız otelimizin hemen önünden Develi'ye giden minibüsler de geciyordu. Onlar ile de gidebilirsiniz. Cıvıklı pide yemek için merkezde, hemen caminin yanında bulunan Tarihi Kemeraltı Kebap Salonu'nu önermişlerdi bize. Bulmak çok zor olmuyor. Cıvıklı pide denilen şey bir nevi kıymalı pide aslında. Adı kulağa çok hoş gelmese de tadı güzel :) Yemeğimizi yedikten sonra Develi'de yapacak çok birşey bulamayıp Kayseri merkezine doğru yola cıkıyoruz. Dönüş yolu dağların arasından kıvrıla kıvrıla giden, muhteşem Erciyes Dağı manzaralı cok keyifli bir yol. Erciyes dağının ödüllük fotoğraflarını çekebilirsiniz bu yolda :)