26 Aralık 2016 Pazartesi

İon Adaları Turu 4 - Lefkada / Yunanistan

Porto Katsiki
      Bu yaz 15 günlük bir tatil zamanımız olunca araba ile yola çıkıp önce birkaç günlüğüne Thassos ve Halkidiki yapalım, daha sonra da yola devam edip Yunanistan'ın Adriyatik tarafındaki adalarını sırasıyla gezelim istedik. İon Adalarından Korfu, Paxos ve Antipaxos adalarını gezdikten sonra, Lefkada, Kefalonya ve Zakintos adalarına geçebilmek için Yunanistan'ın ana karasına feribot ile geri dönüyoruz. Korfu'dan feribot ile ana karaya geçince çok yakın olması sebebiyle öğle yemeği için Parga'ya uğruyoruz. Parga'dan sonra da hedefimiz 2,5 saatlik bir yol yapıp Lefkada adasındaki ünlü plaj Porto Katsiki'ye gitmek.

Lefkada, hemen yanındaki Kefalonya ve Zakintos adalarının biraz gölgesinde kalmış, bizler tarafından çok duyulmamış bir ada. Ancak Yunanlılar tarafından çok biliniyor ve yaz tatillerinde birçok Yunanlı buraya akın ediyor diyebilirim. Her ne kadar buraya ada desek de ana karaya çok yakın olduğu için bir bağlantı yolu yapılmış ve araba ile direk adaya geçebiliyorsunuz.

Adanın ana yerleşim bölgesi kuzeydeki Lefkada olarak geçiyor ama o muhteşem plajları adanın Güney tarafında bulunuyor. Bu muhteşem plajların en popülerleri, Egremni ve Porto Katsiki. Egremni'ye giden yol heyelan sebebiyle kapalı olduğundan dolayı biz sadece Porto Katsiki'e gidebildik. Ancak tüm bu güzel plajlara Nydri ve ya Vasiliki'den kalkan gezi tekneleri ile de gidebiliyorsunuz.

Porto Katsiki için bizim Kalkan bölgesindeki Kaputaj plajı gibi diyebiliriz ancak kesinlikle çok daha heybetlisi, çok daha etkileyicisi. Gördüğünüzde ilk tepkiniz burası gerçek mi demek oluyor. Mavinin her tonunu görmek insanı çok etkiliyor. Dünyanın her yerinde çok güzel plajlar gördüm ama buradaki renkleri başka hiç bir yerde görmedim diyebilirim.  Adanın çevresinde bunun gibi birçok muhteşem plaj var. Biz Lefkada'da hiç durmayıp, direk Kefalonya'ya geçmeyi planlıyorduk. Ancak bu muhteşem plajları görünce bir günü de burada geçirmeye karar verdik. Bu bölgeye geldiyseniz Lefkada'yı atlamayın kesnlikle. Porto Katsiki plajını tepeden ilk gördüğünüz an bana teşekkür edeceksiniz. :) Bu plajlar tüm Yunan adalarındaki plajların içinde ilk 10'a girer bence.

Lefkada'dan sonra planımız Kefalonya'ya geçmek olduğundan, Porto Katsiki'den sonra Kefalonya feribotunun kalktığı Vasiliki'ye doğru yol alıyoruz.  Ancak bu sene Vasiliki'deki liman bölgesini kapatıp, marinaya çevirme çalışmaları başladığı için Kefalonya'ya geçişler atık sadece Nydri'den yapılıyormuş maalesef. Artık hava kararmaya başladığı için Nydri'ye geçmek yerine geceyi Vasiliki'de geçirmeye karar veriyoruz. Sabah da ilk iş Kefalonya feribotuna binmek içi Nydri'ye doğru yola çıkıyoruz. Kefalonya feribotu sabah 10:00 ve akşam 17:00 saatleri olmak üzere günde sadece iki ere olduğu için feribotu mutlaka kaçırmamanız gerekiyor. Bunu kaçırırsam hemen bir sonrakine binerim durumu yok maalesef. Lefkada'nın denizlerini çok beğensek de Kefalonya'nın Monte Carlo'su denilen Fiscardo bekler bizi :) Kefalonya ile ilgili bilgileri bir sonraki yazımda bulabilirsiniz.