26 Aralık 2016 Pazartesi

İyon AdalarıTuru 2 - Paxos - Antipaxsos / Yunanistan

Antipaxos
      Bu yaz 15 günlük bir tatil zamanımız olunca araba ile yola çıkıp önce birkaç günlüğüne Thassos ve Halkidiki yapalım, daha sonra da yola devam edip Yunanistan'ın İyon Denizi tarafındaki adalarını sırasıyla gezelim istedik. İyon Adalarından ilk durağımız Korfu Adası olmuştu. Korfu'da iki gün geçirdikten sonra artık sıradaki adaya geçmenin vakti geldi diyerek Paxos ve Antipaxos adalarına nasıl geçebiliriz araştırmaya başladık.

Paxos ve Antipaxos'a Nasıl Gidilir?
Paxos ve Antipaxos küçük adalar olduğundan dolayı bu adalarda havaalanı bulunmuyor maalesef. Bu nedenle bu adalara uçak ile gitmek isterseniz, önce Atina'ya, oradan da aktarma ile Korfu'ya uçmanız gerekiyor. Korfu'dan da feribot ile Paxos'a geçebilirsiniz. Sadece Paxos'a gitmek için biraz zahmetli yani. Bu nedenle gitmişken mutlaka bir haftalık bir
tatil ayarlayıp sırayla tüm İon adalarını gezmenizi tavsiye ediyorum. İstanbul'dan araba ile yola çıkıp direk Korfu'ya gitmek isterseniz yol bir gün için çok fazla gelebilir. O nedenle ya bizim gibi bir iki gün Thassos ya da Halkidiki yapıp, oradan Korfu için yola devam edebilirsiniz. Halkidiki, ile Korfu feribotuna bineceğiniz İgoumenitsa arası yaklaşık 400 km civarında. Yolun çok büyük bir bölümü otoban olduğu için zorlanmayacaksınız. Bir iki gün Korfu'yu gezdikten sonra feribot ile Paxos'a geçebilirsiniz. Ancak Paxos'a arabasız, sadece yolcu taşıyan feribotlar bulunuyor maalesef. Bu nedenle arabanızı Korfu'da güvenli bir yere park edip, feribota öyle binmenizi öneririm. Feribot yolculuğu yaklaşık 1 saat sürüyor.

Bu arada arabanız ile Yunanistan'a geçerken mutlaka uluslararası ehliyet almanız ve arabanız için de tatil süresini kapsayan sigorta yaptırmanız gerekiyor.

Paxos'da Antipaxos'da Nerede Kalınır?
Mutlaka Paxos'un merkezi olan Gaios bölgesinde kalın, otelinizi burada ayarlayın derim. Paxos'da feribottan inilen liman, adanın 700-800 metre kadar dışında kalıyor. Feribottan inince merkeze taksi ya da başka bir ulaşım aracı olmadığından dolayı yürümeniz gerekiyor. Biz tüm eşyalarımızı Korfu'da araba ile bırakıp, yanımıza sadece küçük bir sırt çantası aldığımız için yürümek sorun olmadı. Merkeze kadar kolayca yürüdük. Otelimizi de gidince orada bakarız diye ayarlamamıştık. Siz önceden ayarlarsanız, sizi gelip limandan almalarını isteyebilirsiniz.

Paxos ve Antipaxox'da Ne Yapılır?
Paxos için küçük ama çok sevimli, tipik bir Yunan Adası diyebilirim. O nedenle Korfu'dan günü birlik gidip gelmek yerine, bir gece mutlaka kalıp adanın keyfini tam anlamıyla çıkarın derim. Adada araba, motosiklet ve ya atv kiralayabiliyorsunuz.

Biz feribottan inip, Paxos'un merkezine yürüyünce, hiç vakit kaybetmeden, Antipaxos'un o muhteşem plajlarına kalkan teknelere bindik. Tekneler Antipaxos'daki iki muhteşem koya getiriyor sizi. Hangisini isterseniz o koyda iniyorsunuz. Koylar arasında bir birine geçiş bulunmuyor maalesef. Akşam da aynı tekneler sizi gelip alıyorlar. İki koyda da yemek yiyebileceğiniz restoranlar, şezlong ve şemsiye mevcut. Biz ikinci koy olan Voulouki'de iniyoruz. Muhteşem bir deniz diyebilirim. Mavinin her tonu mevcut. İnsanın sudan çıkası gelmiyor kesinlikle. 20 civarında farklı Yunan Adası görmüş biri olarak diyebilirim ki sadece bu koy için bile buralara gelinir. :)

Öğlen olup acıktığımızda, tek seçenek olduğunu sandığımız, hemen arkadaki Taverna Voulouki'de yedik yemeğimizi ama çok iyi değildi maalesef. Onun yerine, koyun sol tarafındaki merdivenlerden, bu muhteşem koyu yukarıdan görerek keyifle yemek yiyeceğiniz yere çıkın derim. Biz kapalı sanıp burada yemedik ama daha sonra fotoğraf çekmek için yukarı çıktığımızda gördük ki herkes buradaymış. Aşağıdan bakınca çok anlaşılmıyor maalesef. Yemekleri için bir şey diyemem ama manzara muazzam. Atipaxos'un bu muhteşem ve huzur dolu koyunda çok güzel bir gün geçirdik kesinlikle. Bu muhteşem adadan hiç ayrılmak istemesem de artık bizi almaya gelen tekneler ile Paxos'a dönme zamanı.

Antipaxos'dan Paxos'a geçer geçmez motosiklet kiralıyoruz hemen. Ada küçük olduğu için çok rahatlıkla motosikletle  her yeri gezebilirsiniz. Motosiklet kiraladıktan sonra güzel bir akşam yemeği için doğruca Magazia'daki Erimitis Restoran'a gidiyoruz.. Romantik bir ortamda güzel kokteyller, lezzetli yemekler ve muhteşem gün batımı için mutlaka gidilmeli.

Ertesi sabah motorumuza atlayıp adayı gezmeye başlıyoruz. İlk durağımız Longos kasabası oluyor. Buradaki Taxidi Bar'ın denizin hemen kenarındaki masalarında bir frappe iyi gider kesinlikle. Deniz için biraz daha ilerideki koyda bulunan Manadendri ya da Ben's Bar'ın bulunduğu koy tercih edilebilir. Şezlonglar birçok plajda olduğu gibi burada da ücretsiz. Sadece yediğinizi, içtiğinizi ödüyorsunuz. Ama Paxos'un plajları genel olarak çok güzel değil diyebilirim. Su tertemiz ama genellikle büyük büyük taşlı. Antipaxos'un o harika koylarından sonra beğenemiyorsunuz. O nedenle akşamlarınızı adanın merkezi olan Grios ya da Lakka'da geçirip, gündüzleri Antipaxos'un plajlarında geçirilmeli. Paxos'daki tek kum plaj Mongonissi koyunda. Gündüz Paxos'da kalacaksanız deniz için mutlaka burayı tercih etmelisiniz. Tam bir huzur koyu diyebilirim.

Adadaki ikinci akşamımızda kalmayıp, feribot ile Korfu adasına geri dönüyoruz. Geceyi Korfu'da geçirip sabah feribot ile ana karaya geçeceğiz. Çünkü diğer İon adalarına Korfu'dan feribot ile geçiş bulunmuyor maalesef . Amacımız daha sonra da sırayla Lefkada, Kefalonya ve Zakintos yapıp, yine kara yoluyla İstanbul'a geri dönmek. Parga ile ilgili notlarımı da bir sonraki yazımda bulabilirsiniz.